CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

masam manis

Rabu, 23 November 2011

Kek carrot

Salam..

Semenjak dua menjak cuti sekolah ni, mood membaking cake datang diundang..ehheh.

Sesi menggemukkan badan..nak kongsi di sini..walaupun rupanye ala ala boleh la aje,tapi rasanya inshaAllah boleh tahan..


iNIlah ruper kek me...:)



Close up ckit..
Resepinye me dapat inspirasi drp sis Nomie, klik cni...
Cuma versi me ,versi simple sikit dah oter sesikit

1 cawan gula perang -me guna gula kastor
2 cawan tepung gandum
1 camca teh baking powder
1 cawan parutan lobak merah
1 cawan campuran buahan kismis
2 camca besar susu cair
3/4 cawan minyak masak
3 biji telur

Langkah

1.Ayak tepung bersama baking powder, ketepikan
2.Sementara telur dan gula perang dipukul manja-manja sehingga agak2 gula hancur
3.Setelah itu masukkan tepung yg telah diayak ke dalam adunan telur tadi
4.Masukkan susu cair ke dalam adunan
5.Kemudian masukkan pula minyak sedikit demi sedikit
6.Akhir sekali masukkan parutan lobak dan kismis buahan ke dalam adunan
7.Tuang ke dalam loyang dan bakar pada suhu 180oC selama lebih kurang satu jam


Dahhh siap..
Selamat mencuba dan kongsilah hasilnya ye...salam semua..:))

8 ulasan:

Joel Leslie berkata...

wahhhhhhhhh, mcm sedap tu! blom pernah lagi merasa kek carrot. kek labu pernah la ;) rasanya nak cuba pula buat kek ini dngn kakak one day :) thanks sbb bgi langkah tau. membantu ramai orang :DDD

Al-Saaleika berkata...

Cubalah joe...sedap..:))

bersama kak Es berkata...

kek karrot mmg sedap...
nak2 pulak makan waktu petang dgn kopi panas .... mabeles !!

Al-Saaleika berkata...

Yupp..setuju sangat..org rumah pun suka..

anak pun pantang habis, mintak aje keknye..hehehe

ku dah jatuh cinta

Nida berkata...

As-salam..

Dulu rajin buat kek untuk anak-anak.. tapi sejak oven ni buat hal.. lama dah tak membakar kek.. tengok gambar kek dalam entri ni terliurlah pula :)

Al-Saaleika berkata...

Yeke Kak Nida..

Takpe, kumpul duit beli oven baru..hehe

Nida berkata...

hehe.. Insya Allah..:)

cikpuanhady berkata...

tak pernah lagi makan kek carrot..macam sedap ni..