CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

masam manis

Isnin, 28 November 2011

Kak Es kata bola dibaling ke dinding, akan melantun balik..tapi,...

As'kum wrh
 
Salam Maal Hijrah..;)
 

Kak Es kata nasihat yg kasar akan melantun balik seumpama bola yg dibaling ke dinding...
Hehe tingat kelmarin ade beli bola, ini haaa

Tapi, masalahnye kalau orang yg diberi nasihat come clean, dia berterus terang cakap saya kalau orang nasihat kasar, saya tak dapat terima..pastu, org yang beri nasihat, biarlah saya bukannya nak suruh ikut pun..

Macamana tu?ce komen sikit...emmm

5 ulasan:

bersama kak Es berkata...

maksud kak es bola melantun balik...kalau secara kasar mmg tak dapat diterima. Nasihat cara lembut macam titisan air tu...lembut je menitis ke batu. Tapi nak berkesan ke batu tu ambil masa yang sgt lama kannn..dah bertahun baru nampak lekukan kat batu tu :)

Al-Saaleika berkata...

Subhanallah..air yg sabar menitik dengan lembut..

Emm..gaya gaya nye saya tak mampu jadi macam air ni...emmm

camano nak buat..

Nida berkata...

As-salam..

Bukan mudah untuk membaca tabiat manusia ni.. kadangkala kita bagi nasihat selembut macam mana pun ada yang tak mahu terima... Bak kata pepatah, rambut sama hitam.. tapi hati hanya Allah yang tahu.

wallahualam.

Al-Saaleika berkata...

A'ah..betul tu Kak Nida..

tingat pula kata pensyarah saya masa belajar dulu, takpelah tak dapat terima waktu sekarang.Nanti suatu masa nanti di masa hadapan, bila awak teringat balik kata-kata saya ini, inshaAllah Allah akan beri hidayah dan pertolongan ..

emm..mendalam betul..

Nida berkata...

betul tu... dulu arwah ayah Kak Nida pun puas bagi nasihat.. lembut ada keras ada.. tapi masa tu darah masih muda, susah nak terima.. tapi bila dah berkeluarga ni barulah kita tahu segala nasihat yang diberi tu semuanya adalah utk kebaikan kita...